Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Ο ΚΑΛΠΑΣΜΟΣ ΤΗΣ "ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ" ΣΤΑ ΣΕΡΡΑΣ

ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ - ΣΥΝΑΔΙΝΟΣ ΜΑΓΕΨΑΝ ΤΑ ΠΛΗΘΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΕΡΡΩΝ ΑΡΤΕΜΗ ΜΑΤΘΑΙΟΠΟΥΛΟ

 



Xαρακτηριστικό πρώτο της εκδήλωσης ήταν  η αθρόα προσέλευση απλών πολιτών και όχι νεαρών οργανωμένων στην Τοπική Οργάνωση, η οποία ούτως ή άλλως υπολειτουργεί ( άλλαξε τρεις φορές την διεύθυνση των γραφείων της και κανείς δεν απαντά στο τηλέφωνο) και δεύτερον η έντονη παρουσία του βουλευτή Σερρών (έχασε την έδρα από εκλογική καραμπόλα  τις 5 τα χαράματα από τον Τζελέπη) Αρτέμη Ματθαιόπουλου, ο οποίος έχει εξασφαλίσει την επανεκλογή του όποτε και γίνουν οι εκλογές. 

Μόνο τυχαία δεν είναι η επανεμφάνιση Καρατζαφέρη στο πολιτικό σκηνικό αν και έχει κάποιες εκκρεμότητες ακόμη με την δικαιοσύνη για το "πόθεν έσχες" των 6 εκατομ. ευρώ. Ταραχή λοιπόν στην "γαλάζια πολυκατοικία" λόγω Χρυσής Αυγής

Ο ΜΑΡΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ "ΧΡΥΣΑ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ"


ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ  ΜΑΕΣΤΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ ΚΑΙ 5ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ


Ένα αστροπελέκι  ενεργό στέλεχος κόμματος εξουσίας, τηλεοπτικός ειδήμων περί των αγροτικών "έκαψε" σερραίους αγρότες που του εμπιστεύθηκαν την υποβολή δηλώσεων, "καθάρισε" ο Μάρκος και κάποιοι τώρα  ανα την Ελλάδα θριαμβολογούν μοιράζοντας Δελτία Τύπου 



ΠΡΟΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ 2, ΜΕΡΙΑ ...


 "ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΥΣ 
ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕΡΟΝΤΕΣ"


 Η Ξυνή πάντως μετά τις εσωκομματικές συνειδητοποίησε "το δούλεμα" ...  και αποσύρεται διακριτικά. Ο  σανός τέρμα !!!

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΠΑΕ ;

 ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΜΕ ΤΟ ΜΑΓΙΟΞΥΛΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ...


 
serresbomb: Η πρόταση για τον Πανσερραϊκό: Ο Πανσερραικός αποδεδειγμένα είναι  από τα ισχυρά ονόματα του Ελληνικού ποδοσφαίρου.




ΚΙ ΟΜΩΣ , ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ...



 ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΩΝ 
 

 ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΘΕΣΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΣΑΘΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜA ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Σήμερα η επέτειος της 21 Απριλίου. Μια επέτειος η όποια έχει κατασυκοφαντηθεί από τους  διαφόρους επαγγελματίες δημοκράτες, από όλο το πολιτικό φάσμα από τα δεξιά ως τα αριστερά, σαπρόφυτα της αριστεράς  μέχρι τους αυτόχειρες ηλιθίους της χαζοχαρούμενης δεξιάς της μεταπολίτευσης, που τόσα χρόνια μας μιλούν για την κακιά χούντα η οποία στέρησε τις ελευθερίες στον ελληνικό λαό, κατάργησε την δημοκρατία, εξόρισε και χτύπαγε αθώους πολίτες και ήταν αμερικανοκίνητη(εδώ γελάμε).

Ήταν όμως έτσι τα πράγματα η μήπως η Ελλάδα ζούσε καλύτερες μέρες μια απλή διαδρομή στο παρελθόν θα μας βοηθήσει.

Το οικονομικό θαύμα της 21ης Απριλίου

Και νέα έκθεση της ΕΟΚ ομολογεί το οικονομικό θαύμα που συντελέστηκε επί διακυβερνήσεως της χώρας από την στρατιωτική κυβέρνηση της 21ης Απριλίου! Πρόκειται για την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΟΚ που αναφέρεται στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και προτείνει τρόπους ενισχύσεώς της. Στην έκθεση αυτή διαβάζουμε:
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός του ΑΕΠ της Ελλάδος την περίοδο 69-73 ήταν 7,8% έναντι αντιστοίχου ρυθμού της κοινότητας 4,6%. Την περίοδο μετά την πρώτη πετρελαϊκή κρίση (73-80) η αύξηση ήταν 3.5% έναντι 2.3% της Κοινότητας. Από το 1980 όμως και μετά και για την περίοδο 80-86 ο ρυθμός γίνεται μικρότερος του αντίστοιχου της Κοινότητας 0.7% έναντι 1.4%. Οι ρυθμοί για το 1986 και 1987 είναι 1.3% και 0.7% αντίστοιχα, ενώ οι εκτιμήσεις για την Κοινότητα είναι πιο ενθαρρυντικές 2.5% και 2.2%

Είναι φανερό ότι τα χρόνια 79 και 80 είναι το σημειό καμπής της προηγούμενης τάσεως. Η κρίση επηρέασε λιγότερο τον τομέα ρυθμού αυξήσεως της βιομηχανίας από 6.1% την περίοδο 72-79 γίνεται αρνητικός (0.7%) την περίοδο 80-85. Η συμμετοχή του προϊόντος της μεταποιήσεως στο ΑΕΠ από 21.3% το 80 πέφτει στο 18.7% το 1985 (στα επίπεδα του 1972).

Η κατανάλωση
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αυξήσεως της εσωτερικής ζητήσεως για προϊόντα μεταποιήσεως την περίοδο 72-79 σε πραγματικούς όρους ήταν 6.2% έναντι 3.6% της Κοινότητας των 4. Η εικόνα όμως άλλαξε τελείως την επόμενη περίοδο 79-85 με πτώση του μέσου ρυθμού στο -0.6% έναντι ρυθμού 0.1% για τους 4 της Κοινότητας. Η ανάκαμψη που άρχισε το 1983 δεν ήταν ακόμη επαρκής ώστε να επιτευχθεί το επίπεδο του 1979. Στις εξωτερικές αγορές τα μερίδια της χώρας παρέμειναν σχετικά σταθερά μεταξύ των ετών 74 και 1985. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το κόστος στο εσωτερικό δημιούργησαν αναμφίβολα προβλήματα στις εξαγωγές. Στην περίοδο 70-79 παρατηρήθηκε μια ανάπτυξη των κλάδων των υφαντικών, χημικών και μη μεταλλικών ορυκτών παρόμοια με εκείνη που χαρακτήρισε τις πρόσφατες βιομηχανοποιημένες χώρες (MICS). Μετά την κρίση του 1979-80 οι κλάδοι των τροφίμων και των χημικών δεν επηρεάστηκαν αισθητά, ενώ δυσμενής ήταν η εξέλιξη του κλάδου των υφαντικών.

Η σχέση μεταξύ παραγωγικότητας και απασχολήσεως
Την περίοδο 72-79 η παραγωγικότητα της εργασίας για το σύνολο της οικονομίας αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό (2.8%) λίγο μεγαλύτερο από εκείνο της Κοινότητας (2.5%). Η τάση αυτή συνεχίστηκε και μεταξύ των ετών 79-85 1.3% έναντι 1.4% της Κοινότητος. Η αύξηση της παραγωγικότητος για το 1986 εκτιμάται μικρότερη από εκείνη της Κοινότητος (1.0% έναντι 1.9%) ενώ το 1987 προβλέπεται μείωςση κατά 0.8% έναντι θετικού ρυθμού της Κοινότητος 1.5%

Επενδύσεις
Από το 1974 και μετά οι επενδύσεις στην μεταποίηση μειώνονται. Παρατηρείται μικρή ανάκαμψη το 1979-80 και το ποσοστό στο σύνολο των επενδύσεων το 1984-85 ανέρχεται στο 14.5% δηλαδή στα επίπεδα του 1970. Επιπλέον οι επενδύσεις υλοποιούνται σε παραδοσιακές βιομηχανίες όπως τροφίμων, υφαντικών, ενδύσεως, τσιμέντου κλπ. Το ποσοστό συμμετοχής των επενδύσεων σε παραδοσιακούς κλάδους μειώνονταν μέχρι το 1970 και κατόπιν είχε ανοδική πορεία. Αντίθετα η συμμετοχή των επενδύσεων σε κεφαλαιουχικά αγαθά σημείωσε αντίστροφη πορεία. Οι δημόσιες επενδύσεις στη μεταποίηση ενώ στην περίοδο του 70-75 ήταν το 2% του συνόλου των επενδύσεων του κλάδου, το ποσοστό ανέρχεται στο 5% την δεκαετία του 75-85.
Οι άμεσες επενδύσεις από το εξωτερικό εμφανίζονται την δεκαετία του 1960 (Ν. 2687/53) και ανέρχονται στο 61% του συνόλου των επενδύσεων την μεταποίηση και υλοποιούνται σε μονάδες παραγωγής κεφαλαιουχικών αγαθών. Στο τέλος της δεκαετίας του 70 το ποσοστό μειώνεται στο 4% και στρέφεται στην παραγωγή καταναλωτικών αγαθών. Η μείωση αυτή αντανακλά κυρίως διεθνείς τάσεις καθώς και την επίδραση της βαθμιαίας απώλειας του πλεονεκτήματος του κόστους εργασίας.

Εδώ είδαμε μια έκθεση της ΕΟΚ πανό στο οικονομικό θαύμα της επταετίας επίσης η Ελλάδα είχε βραβευτεί και για την οικονομικής ευημερία. Μια σύγκριση με την παρούσα κατάσταση θα ήταν τουλάχιστον γελοία. Επίσης μην ξεχνάμε και την διαγραφή των αγροτικών χρεών σε αντίθεση με τους σημερινούς μνημονιακούς πολιτικούς οι οποίοι κατ΄ εντολή των τοκογλύφων δανειστών μας πολιτική εξόντωσαν  τα μεσαία λαϊκά στρώματα, τους μικρομεσαίους αυτοαπασχολούμενους την ραχοκοκαλιά επί χρόνια της ελληνικής οικονομίας , που παράγουν μόνο ανέργους έλληνες και φτωχοποίησαν σε βαθμό εξαθλίωσης (μετράμε πάνω από 1,5 εκατομμύριο ανέργους) το ένα τρίτο του ελληνικού πληθυσμού.

ΕΦΥΓΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ , ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ

ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΡ, ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΖΕΝΤΛΕΜΑΝ 


 Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ 
ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ ΤΟ 1966

Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΡΕΜΑΛΙΑ ...


 ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΓΚΙΛΟΤΙΝΑ  ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΝΩ ΟΙ ΙΣΛΑΜΟΠΙΘΗΚΟΙ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ


ΦΑΤΕ ΤΩΡΑ ΕΥΡΩΠΗ 
ΗΛΙΘΙΟΙ ΤΗΣ 20ης "ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ" 2015
ΦΑΤΕ TΩΡΑ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" ΚΑΙ ΤΡΕΞΤΕ ΑΥΡΙΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΕΤΕ ΤΗΝ "ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟ" ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ

Τρίτη 19 Απριλίου 2016

O iakxos ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΧΑΣΑΠΙΔΗ


ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ "ΧΑΣΑΠΙΔΗΔΕΣ"


ΛΟΓΙΑ ΣΤΑΡΑΤΑ , ΧΩΡΙΣ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥΣ



"Οι αυξήσεις στα τιμολόγια των χωρικών παράγουν ηθική και εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης, οι κάτοικοι της πόλης πληρώναν πέντε φορές μεγαλύτερα τελη ύδρευσης" απάντησε στον αφελή Θόδωρο Μιλίδη ( τζάμπα καίει η λάμπα, έπεσε την λούμπα του Καραμήτρου) ο Κώστας Χασπίδης και ... δεν τα είπε όλα για το σκάνδαλο αυτό της ΔΕΥΑΣ που το "καταπίνουν" ανοήτως οι δημότες της πόλης.

Είναι προς τιμήν του Κώστα Χασαπίδη και χαρακτηριστικό του ήθους και της συνέπειας του ανδρός ο οποίος καίτοι  προέρχεται από περιφερειακό Δημοτικό διαμέρισμα στο οποίο επιβλήθηκαν οι αυξήσεις, υποστήριξε σθεναρά την απόφαση της ΔΕΥΑΣ , ενάντια στα συμφέροντα των ψηφόρων του , ενώ άλλοι γνωστοί ως  "εμπειροι" αυτοδιοικητικοί" λαϊκίζουν ασύστολα. 

Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

ΑΙΤΗΣΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΡΧΗΣ


( Με ευθύνη σας να κοινοποιήσετε την αίτηση μου στην ΝΔ)


"Mεγάλη η ευθύνη Θόδωρε, πρόσεχε μην ξεχαστείς ..." 

 Παρακαλώ να με διαγράψετε από μελος της ΝΟΣ ως πρώην Πρόεδρο ΟΝΝΕΔ και από μέλος του κόμματος για λόγους αρχής. Μετά τα τελευταία γεγονότα και την πλήρη κατάργηση της ΟΝΝΕΔ από τον νυν αρχηγό του κόμματος θεωρώ ότι δεν υπάρχει ουδείς πολιτικός λόγος να συμπορευθώ με ένα κόμμα που δεν σέβεται την ιστορία του, δεν στηρίζει την νεολαία του και προσπαθεί να αλλοιώσει την ιδεολογία του. Η ιστορία της ΟΝΝΕΔ δεν διαγράφεται ούτε δωρίζεται στον κάθε αρχηγό. 
Απλά γράφεται 

Ο Αιτών την Διαγραφή

 Αντώνιος Πουλικίδης 




    Πάλι ντόρτια ρίξανε από Μεραρχίας 2 ...


TO ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΟ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑ ΠΟΛΑΤΙΔΗ

"ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΙΩΜΕΝΟΥ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ,
 ΘΑΝΑΤΟΣ ΔΕΝ ΛΟΓΙΕΤΑΙ"



ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ , Η ΕΠΙΣΗΣΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ

 ΑΨΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ Ο ΙΣΛΑΜΟΠΙΘΗΚΟΣ ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

 Με λυγμούς και γονατίζοντας μπροστά στον Πάπα Φραγκίσκο, ένας από τους πρόσφυγες που κρατούνται στο κέντρο της Μόριας παρακάλεσε τον Ποντίφηκα να τον ευλογήσει.

«Σε παρακαλώ πατέρα, ευλόγησέ με !!!!!!!!!!» παρακαλούσε με δάκρυα στα μάτια ο άνδρας, με τον Πάπα Φραγκίσκο που βρίσκεται στη Μυτιλήνη για μια ιστορικής σημασίας επίσκεψη. Ήταν μια ακόμη συγκλονιστική στιγμή: ένας άνδρας που έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου, που κατάφερε να επιζήσει όταν πέρασε το Αιγαίο και πλέον περιμένει και ελπίζει σε ένα καλύτερο αύριο. Σε μια νέα ζωή στην Ευρώπη, μακριά από πόλεμο, βια και αίμα" γράφειτο newsit.gr για την σκηνοθετημένη κακόγουστη φιέστα της Λέσβου πού έστησε το σάπιο Ιερατείο για την προώθηση της "Παγκόσμιας Θρησκείας" που σχεδιάσε ο Σιωνισμός , οι Αγορές και οι τοκογλύφοι Τραπεζίτες του πλανήτη.


Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

ΟΙ "ΩΡΑΙΟΙ" ΕΧΟΥΝ ΧΡΕΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΦΙΛΙΑ !!!!!!

KAI EΓΕΝΕΤΟ "Η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ" ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΠΑΕ ΠΑΝΣΕΡΡΑΪΚΟΣ 1964
 


 ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΤΟΥ ΒΙΚΤΩΡΑ ΠΑΡΑΛΙΚΑ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ !!!

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΡΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2010

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΕΡΡΑΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΠΟΥ ΕΧΕΙ "ΚΩΛΟ" ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΕΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ

ΣΩΤΗΡΑΚΗ, ΟΧΙ ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΒΑΛΕ ΜΠΡΑTΣΑΚΙΑ ΣΟΥ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΣ, ΒΕΒΑΙΩΣ , ΒΕΒΑΙΩΣ ...





Αίσθηση προκάλεσε η επιστολή της οργισμένης διαμαρτυρίας του γνωστού Σώτου προς το Μητσοτακέϊκο ... για τα κριτήρια επιλογής της σουβλακερί στην οποία γευμάτησε το "κορίτσι της SIEMENS" συνοδεία της Ξυνής και του Πορφυρογέννητου με σερραίους επιχειρηματίες.

Aπόσπασμα της επιστολής Σώτου - παράπονο του κομματόσκυλου  ή  ξετφύλα ενός ξεπεσμένου συνδικαλιστή εάν προτιμάτε 



Σώτο, "όσο πιο ψηλά ανεβαίνει η μαϊμού, τόσο πιο πολύ φαίνεται ο κώλος της", έλεγε η θεία μου η Ελπινίκη



Υ.Γ. Ο "επιστήμονας" αδελφός σου με ποια προσόντα και ποια κριτήρια "τρούπωσε" στην ΔΕΥΑΣ από τους πρώτους ; Δεν ντρέπεσαι να καπηλεύεσαι τους συναδέλφους σου για ένα τραπέζωμα 70 -80 ευρώ ; 

ΟΙ ΘΕΡΑΠΙΝΙΔΕΣ ΤΩΝ ΙΣΛΑΜΟΠΙΘΗΚΩΝ

ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ "ΗΓΕΤΕΣ" ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ , ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ






"Άσπρος σκύλος , μαύρος σκύλος , όλοι οι σκύλοι μια γενιά" έλεγε η θεία μου η Ελπινίκη 

Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ


  ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ,
 ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙ ΤΡΙΜΗΝΟ,
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΟΚ ...
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΗ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ;





... ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ, ΔΗΛΑΔΗ !!!!!!!!!!!!!!

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

"ΠΟΝΤΙΟΙ ΕΥΖΩΝΕΣ" ... ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ

ΧΑΣΑΜΕ ΠΑΛΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ, ΠΑΤΡΙΩΤΗ






Eάν ανέβη το γουρούνι στο δένδρο, θα γίνει και ο Πόντιος , Εύζωνας, μη χέσω ..."  θα έλεγε τώρα η θεία μου η Ελπινίκη

Η ευζωνική ενδυμασία


 

 Φορεσιά Εύζωνα. Αθήνα 1903. Συλλογή ΠΛΙ, Ναύπλιο

 

Οι Εύζωνες είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά. Βάση για τη δημιουργία της στολής των Ευζώνων αποτέλεσε η φουστανέλα της Ναυπάκτου, που θεωρείται ο νεότερος τύπος φουστανέλας και κατά τα παλιότερα χρόνια εντοπιζόταν σε ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία.[1]

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβολισμών που αποδίδονται στα χαρακτηριστικά της ευζωνικής στολής. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δίπλων της φουστανέλας φημολογείται πως είναι ίσος με τη διάρκεια (σε έτη) της περιόδου της Τουρκοκρατίας, δηλαδή 400. Παρ' όλ' αυτά, οι φουστανέλες που φέρουν στις μέρες μας οι Εύζωνες σπάνια έχουν ακριβώς 400 δίπλες.
Τα υπόλοιπα μέρη που συγκροτούν την ευζωνική στολή είναι:
  • Το φάριοφάρεο). Είναι το καπέλο του εύζωνα. Το φάριο έχει κόκκινο χρώμα και είναι κατασκευασμένο από τσόχα. Στη θέση του μετώπου φέρει το ελληνικό εθνόσημο. Χαρακτηριστικό κομμάτι του φάριου αποτελεί η μακριά μαύρη φούντα, κατασκευασμένη από μετάξι. Το σχήμα της θεωρείται πως συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού στη Σταύρωση. Παρομοιάζεται με το τουρκικό φέσι, αν και για ευνόητους λόγους η ελληνική πλευρά αποφεύγει το συσχετισμό.
  • Το πουκάμισο. Είναι λευκού χρώματος και έχει χαρακτηριστικά μεγάλο άνοιγμα μανικιών. Το λευκό χρώμα, το οποίο κυριαρχεί σε ολόκληρη την ευζωνική στολή, θεωρείται πως συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων.
  • Η φέρμελη. Είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας. Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.
  • Ευζωνας χωρίς φουστενέλα, ευζωνική κάτσα , καλτσοδέτα και τσαρούχια , δεν νοείται ( μην λέμε και μαλακίες δηλαδή)


  • Οι κάλτσες. Είναι λευκές και κατασκευασμένες από μαλλί. Κάθε εύζωνας φέρει από δύο κάλτσες σε κάθε πόδι. Οι κάλτσες στηρίζονται στη μέση του εύζωνα, κάτω από τη φουστανέλα, με τη βοήθεια μιας δερμάτινης ζώνης που ονόμάζεται ανάσπαστος.
  • Οι καλτσοδέτες. Είναι μαύρου χρώματος και κατασκευασμένες από μετάξι.
  • Τα τσαρούχια. Είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Είναι κόκκινου χρώματος και κατασκευασμένα από δέρμα. Στη σόλα κάθε τσαρουχιού βρίσκονται καρφωμένα περίπου 60 καρφιά, τα οποία είναι υπεύθυνα για τον επιβλητικό ήχο που ακούγεται κατά το βηματισμό ενός εύζωνα. Κατά μέσο όρο, το κάθε τσαρούχι ζυγίζει τρία κιλά. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία «σώμα με σώμα» μάχη. Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.
  • Οι δερμάτινες φυσιγγιοθήκες.
Η ευζωνική στολή που περιγράφεται παραπάνω αποτελεί την επίσημη εκδοχή. Οι εύζωνες που φυλάσσουν το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη φέρουν αυτή τη στολή μόνο τις Κυριακές ή κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών. Τις υπόλοιπες μέρες φέρουν την καθημερινή ευζωνική ενδυμασία. Σε αυτήν το λευκό πουκάμισο, η φέρμελη και η φουστανέλα αντικαθίστανται από τον ντουλαμά, τη χαρακτηριστική στολή των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα, βασισμένη στην παραδοσιακή ενδυμασία του χωριού Άλωνα Φλώρινας. Ο χειμερινός ντουλαμάς είναι σκούρου μπλε χρώματος, ενώ ο θερινός ανοικτού καφέ. Σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις της Προεδρικής Φρουράς ορισμένοι εύζωνες φέρουν τις παραδοσιακές στολές της Κρήτης και του Πόντου, ως αναγνώριση της συμβολής αυτών των περιοχών στους εθνικούς αγώνες.

Μια παραλλαγή της ευζωνικής ενδυμασίας (την οποία έφερε και ο Όθων) συναντάται στους αξιωματικούς της φρουράς, οι οποίοι δε φορούν κάλτσες, καλτσοδέτες και τσαρούχια, αλλά περισκελίδα (παντελόνι), μακρύτερη φουστανέλα και σταβάλια (μπότες).